Termeni și condiții
Dispoziții generale, Contract de mediere
1.1. Operatorul galeriei online Lunzo.ro este compania LUNZO s.r.o., Nr. reg. 066 67 678, cu sediul social la: Politických vězňů 912/10, Nové Město, 110 00 Praga 1, Republica Cehă (denumit în continuare „Operatorul”). Care intermediază tranzacțiile comerciale dintre persoanele interesate (Cumpărători) și Vânzători.
Vânzătorul este o companie comercială sau producătoare din străinătate, adică în special diin China, Hong Kong și Singapore (numită mai departe „Furnizorul”).
1.2. Următoarele Condiții de utilizare reglementează medierea achiziției între Cumpărător și Operator în galeria de cumpărături online Lunzo.ro. Toate relațiile contractuale sunt încheiate în conformitate cu legea Republicii Cehe.
1.3. Operatorul intermediază cumpărarea de bunuri de la Furnizori de către Cumpărător, adică comandă bunurile de la Furnizor pentru Cumpărător și plătește prețul de achiziție pentru acesta sau face reclamații de bunuri, totul în condițiile enumerate mai jos.
1.4. Operatorul încheie un Contract de intermediere cu Cumpărătorul (denumit în continuare „Contract”) prin trimiterea și plata unei comenzi obligatorii către galeria online a Operatorului. După încheierea Contractului, Operatorul intermediază cumpărarea de bunuri de la Furnizor în numele Cumpărătorului și în contul acestuia.
1.5. Contractul de cumpărare pentru bunurile selectate din galeria de cumpărături este creat între Cumpărător și Furnizor, nu între Operator și Cumpărător.
Selectarea mărfurilor, încheierea unui contract intermediar
2.1. Produsele pot fi selectate în funcție de categoriile prezentate vizual într-o ofertă virtuală situată pe site-ul galeriei online Lunzo.ro. Fiecare produs conține denumirea, descrierea, suma reprezentând suma comisionului de intermediere și prețul de achiziție pentru bunurile de la Furnizor și orice alte informații suplimentare.
2.2. Cumpărătorul selectează bunurile care urmează să fie comandate plasându-le în coș. Prin trimiterea unei selecții de bunuri, Cumpărătorul încheie un contract de intermediere cu Operatorul și dă ordin Operatorului să comande bunurile de la Furnizor.
2.3. Cumpărătorul este responsabil pentru bunurile selectate.
2.4. După selectarea bunurilor prin e-mail, Cumpărătorul va primi de la Operator o confirmare de primire a selecției bunurilor care indică obiectul contractului, menționând suma reprezentând comisionul de intermediere și prețul de achiziție pentru bunurile de la Furnizor și instrucțiunile de plată pentru achitarea acestora. În momentul în care selecția bunurilor de către Cumpărător este trimisă Operatorului, contractul este încheiat.
2.5. Prin trimiterea unei selecții de bunuri, Cumpărătorul confirmă, de asemenea, că a citit acești Termeni și Condiții și că este de acord cu acestea.
2.6. Valabilitatea contractului este condiționată de îndeplinirea condiției precedente. Condiția precedentă este plata integrală a sumei reprezentând comisionul de intermediere și prețul de achiziție pentru bunurile de la Furnizor. Astfel, Cumpărătorul plătește în avans în contul Operatorului întreaga sumă aferentă comenzii și de îndată ce Operatorul verifică faptul că bunurile sunt disponibile la Furnizor, el folosește depozitul pentru a plăti prețul de achiziție al bunurilor de la Furnizor și taxa sa de intermediere. În cazul în care bunurile nu sunt disponibile la Furnizor, Operatorul va rambursa integral avansul în contul bancar al Cumpărătorului.
2.7. La solicitarea Cumpărătorului, Operatorul va trimite Cumpărătorului o factură în formă electronică, în care, printre altele, va calcula comisionul pentru intermediere și prețul de achiziție al bunurilor de la Furnizor. În acest caz, Cumpărătorul este de acord să primească factura pe cale electronică la adresa de e-mail, care va fi comunicată Operatorului în acest scop.
2.8. Toate pierderile de curs valutar suportate la aranjarea achiziției de bunuri sunt suportate de Operator.
Suma de plată, metoda de plată
3.1. La fiecare produs din galeria online a Operatorului, este indicată o sumă, care reprezintă comisionul pentru intermediere și prețul de achiziție pentru bunurile de la Furnizor, care include și costurile de transport. Suma declarată pentru bunuri este definitivă pentru Cumpărător, indiferent de prețul de achiziție al bunurilor de la Furnizor, iar Operatorul o garantează indiferent de valoarea comisioanelor sale de intermediere, în afara excepției specificate la punctul 3.2. din acest articol.
3.2. Operatorul nu poate garanta suma finală reprezentând comisionul de intermediere și prețul de achiziție pentru bunurile de la Furnizor pentru comenzi cu o valoare totală mai mare de 150 EUR, deoarece aceste comenzi pot fi supuse unei taxări vamale.
3.3. Suma reprezentând comisionul de intermediere și prețul de cumpărare pentru bunurile de la Furnizor (sau un avans) se achită prin transfer bancar din cont sau depunere direct în contul Operatorului în avans sau printr-o altă metodă de plată online oferită de Operator. Suma în cauză este considerată achitată în ziua în care suma totală este creditată în contul Operatorului, în acest moment comanda Cumpărătorului devine obligatorie pentru acesta. Nu este posibil ca plata pentru serviciile Operatorului să fie achitată ramburs la livrare din cauza expedierii de bunuri de la Furnizorii aflați în principal în străinătate, adică China, Hong Kong și Singapore.
Livrarea de bunuri
4.1. Furnizorul livrează bunurile de obicei în termen de până la 25 de zile de la primirea comenzii de la Operator. În sensul prezentului articol, o comandă înseamnă trimiterea unei selecții de bunuri de către Cumpărător Operatorului și plata simultană a unei sume care reprezintă suma comisioanelor de intermediere și a prețului de achiziție pentru bunurile de la Furnizor în contul bancar al Operatorului. Operatorul va comanda bunurile în numele Cumpărătorului în termen de maximum zece zile lucrătoare de la efectuarea unei astfel de comenzi. Termenul standard de livrare este între 5 - 20 de zile de la comandă. Perioada de livrare poate fi prelungită de către Furnizor în funcție de perioada anului (sărbători legale, Crăciun etc.). La cerere, Operatorul va informa Cumpărătorul cu privire la data expedierii bunurilor de către Furnizor.
4.2. În unele cazuri, se poate întâmpla ca mărfurile să nu fie livrate de Cumpărător chiar și în timpul standard de livrare. Din acest motiv, Operatorul garantează Cumpărătorului că, dacă bunurile nu îi sunt livrate în termen de cel mult 120 de zile de la plasarea comenzii în conformitate cu punctul 4.1., Cumpărătorul poate cere Operatorului să îi restituie suma totală sau să refacă comanda de bunuri la Furnizor. Într-un astfel de caz, Operatorul rambursează banii în contul bancar al Cumpărătorului, pe care Cumpărătorul îl comunică în acest scop.
4.3. În cazul în care Cumpărătorul primește bunurile comandate de la Furnizor după ce i-au fost restituiți banii, acesta este obligat să predea aceste bunuri Operatorului în termen de 30 de zile sau să trimită banii înapoi Operatorului în această perioadă.
Alte dispoziții
5.1. Instrucțiunile de utilizare în limba română nu sunt livrate împreună cu bunurile în mod standard. Dacă Operatorul deține instrucțiunile în limba română sau engleză în formă electronică, acesta le va furniza Cumpărătorului la cerere.
5.2. Cumpărătorul îi cere Operatorului să înceapă medierea imediat, înainte de expirarea perioadei de două săptămâni pentru retragerea din Contract. Operatorul îl informează pe Cumpărător că într-un astfel de caz nu are dreptul să se retragă din Contract.
5.3. Operatorul se angajează să rezolve orice pierdere sau deteriorare a livrărilor de bunuri de la Furnizor către Cumpărător în favoarea Cumpărătorului, astfel încât acesta să nu sufere niciun prejudiciu rezultat din acest eveniment.
5.4. Operatorul nu este responsabil pentru daunele cauzate de manipularea necorespunzătoare.
5.5. Comisionul Operatorului este inclus în suma pentru bunurile listate în galeria de cumpărături online a Operatorului.
5.6. Operatorul se angajează să dispună rambursarea prețului de achiziție către cumpărător în cazul unei retrageri valabile a cumpărătorului din contractul de achiziție cu furnizorul. În cazul retragerii Cumpărătorului din Contractul de achiziție cu Furnizorul, Cumpărătorul trebuie, în termen de 5 zile de la retragerea validă, să furnizeze Operatorului numărul de urmărire al transportului prin care bunurile livrate de către Cumpărător în cadrul Contractului de achiziție mediat au fost returnate Furnizorului. La expirarea acestei perioade, dreptul cumpărătorului la o rambursare intermediată din partea operatorului expiră. Odată cu intermedierea rambursării prețului de achiziție de la Furnizor, Operatorul va returna cumpărătorului, pe bază de voluntariat, taxa de intermediere percepută pentru aceste bunuri (indiferent de în pofida incapacității cumpărătorului de a se retrage din contract).
Reclamații
6.1. Operatorul se angajează să soluționeze reclamațiile cu privire la serviciile sale (nelivrarea bunurilor, întârzierea livrării bunurilor sau livrarea altor bunuri).
6.2. Operatorul nu este responsabil pentru calitatea bunurilor sau conformitatea acestora cu standardele europene.
6.3. Reclamațiile cu privire la bunurile livrate (cereri privind răspunderea pentru defecte ale bunurilor sau pentru daune cauzate de un defect al bunurilor) sunt soluționate de Cumpărător separat direct cu Furnizorul bunurilor.
6.4. Dacă Cumpărătorul solicită, Operatorul va soluționa reclamația de bunuri în numele Cumpărătorului la Furnizor în următoarele condiții:
- a) nu au trecut mai mult de 14 zile de la livrarea bunurilor,
- b) bunurile reclamate sunt livrate la sediul operatorului din Republica Cehă în termen de cel mult două săptămâni,
- c) bunurile reclamate nu trebuie să poarte semne de utilizare.
Rezilierea și modificarea contractului
7.1. În cazul în care Operatorul constată suplimentar, adică după verificarea inițială a disponibilității bunurilor cu un rezultat pozitiv (punctul 2.6), că Furnizorul nu are în stoc bunurile comandate de Cumpărător, acesta îi va oferi Cumpărătorului bunuri alternative (dacă astfel de bunuri vor fi disponibile) iar dacă acestea nu vor fi acceptate de către Cumpărător, Operatorul îi va restitui suma totală în contul Cumpărătorului și va anula comanda.
7.2. Intermediarul returnează banii în contul bancar al Cumpărătorului, pe care Cumpărătorul îl comunică în acest scop.
Protecția datelor cu caracter personal
8.1. Prelucrarea datelor cu caracter personal ale Cumpărătorului, care este o persoană fizică, este reglementată de Regulamentul general privind protecția datelor (UE) 2016/679 și de Legea nr. 110/2019 privind prelucrarea datelor cu caracter personal, cu modificările ulterioare. Principiile de prelucrare a datelor cu caracter personal sunt cuprinse într-un document separat, disponibil aici.
Legislația aplicabilă, soluționarea litigiilor
9.1. Părțile contractante au convenit că relațiile dintre Cumpărător și Operator vor fi întotdeauna guvernate de legislația cehă. În conformitate cu Articolul 6 alineatul 2 din Regulamentul (ES) nr. 593/2008 al Parlamentului European și al Consiliului (Regulamentul Roma I), acest lucru nu afectează protecția acordată Cumpărătorilor în calitate de consumatori în raport cu Operatorul de dispoziții care nu pot fi derogate prin contract și care, în absența unei alegeri a legii, ar fi conform frazei anterioare utilizate altfel.
9.2. Pentru soluționarea judiciară a litigiilor dintre Operator și Cumpărător se negociază în toate cazurile jurisdicția exclusivă a instanțelor cehe.
9.3 Consumatorul poate folosi și platforma online de soluționare a litigiilor stabilită de Comisia Europeană la https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Valabilitatea acestor Termeni și condiții
Acești Termeni și condiții sunt valabili începând cu 28.12.2022